
Zasněžené Krkonoše, Trosky, Sněžka a balón.
Některé scény se dají fotografovat jen párkrát za rok. Anebo pouze jednou. Málokdy se totiž sejde možnost podívat se na zasněžené Krkonoše, Trosky a Sněžku na pozadí. A k tomu ještě vzduchoplavce v balónu! Ten jsem v této kompozici neviděl ještě nikdy. Jak jsem tentokrát fotil?
Poslední dny byla pěkná kosa, rtuť teploměru, kdyby v něm byla, by nad ránem klesala k -15 °C. V předchozích dnech bylo nebe polozatažené a slunce málo. Meteorologové konečně zahlásili jasnou noc a ráno. Trefili se. Když jsem okolo půl druhé ranní uléhal, hvězdy se na noční obloze třpytily jako brilianty.
I přes tu zimu jsem si na ráno naplánoval někam vyrazit. Jenže kam? Východy slunce jsou parádní, ale fotit se moc nedají. Lepší fotografovat během modré hodiny ještě před východem, případně první paprsky vycházejícího slunce. A po východu už raději po směru slunečního svitu, případně z boku, protože mix ostrého protisvětla a zimních smogo-inverzí moc dobře nevypadá.
Večer jsem, kam vyrazit, nevymyslel. Ani se mi v té zimě nechtělo moc daleko, ráno bylo -13 °C. Naštěstí mě zrána jedna scéna napadla a nakonec se to ukázalo jako dobrá volba. Vyrazil jsem na jedno ze svých míst, odkud jsou dobré výhledy po kraji, taky na Krkonoše. A hlavně je občas vidět speciální podívaná Trosky + Sněžka. Jenže jsem nepočítal s tím, že bude tahle sestava vůbec viditelná a proto vyrážel jen nalehko.
Dálkovou výbavu, těžký stativ, 500mm objektiv, dalekohled, to všechno jsem nechal doma. V brašně mi zůstala jen klasika: objektivy v celkovém rozsahu 12–200 mm. Škoda, že mi ten půlmetr sklo-železa tentokrát chyběl.
Kdybych však fotil 500mm objektivem, zase se mi na scénu nevejde větší část Krkonoš, ani ten balón. Obdivuju nadšence, kteří v tomto mrazu odstartovali, brrr.
Tuhle scénu se snažím vyfotit už roky, zatím to ještě není úplně ono, tak třeba někdy příště. Z výjezdu mám snímků víc, odhalím zase jindy.
Na závěr expoziční data: Finální snímek je složený ze tří s odstupem 1 EV (exp. časy 1/50 s + 1/100 s + 1/200 s), clona f/8, ISO 200, 195 mm na FF, edit LR + TopazLabs.