Tucet tipů, jak připravit svoji provozovnu nebo obchod na fotografování

11. 10. 2017

Před návštěvou fotorgrafa ve svém podniku ukliďte.

Co na webu i jiných prezentačních místech nejvíce zaujme potenciální zákazníky, hosty vaší restaurace, kavárny, bistra, cukrárny, penzionu, hotelu, obchodu? Fotografie – vizuální obrázky a k nim poutavý text. Pokud máte štěstí na šikovného fotografa, pomohou vám nové snímky získat nové zájemce o služby i produkty. Záleží však i na vás, jak svůj podnik na fotografování přichystáte. Nejlépe dostatečně dopředu, ještě než fotograf dorazí. Jak se na fotografování provozovny připravit? Třeba podle dvanáctera rad v seznamu. Vytiskněte si jej a odškrtněte, že máte splněno. Čtěte přehled v článku.

Fotografie interiérů obchodů, restaurací, kaváren, penzionů bývají mnohdy plné rušivých elementů, které buď provozovatel, anebo fotograf zapomněli uklidit. Případně fotograf rezignoval a prostě jen vyplnil přání klienta „Kdepak, ty umělé květiny tam necháme…

Důvěřujte svému fotografovi

Důvěřujte fotografovi, vždyť jde o vaše blaho. Když budou snímky vašeho podniku tip ťop, noví zákazníci se k vám budou těšit. A to přeci chcete, že?

Nábytek sem, nábytek tam – home staging

Na realitním trhu je už dnes běžný home staging. Přijede parta, vybaví prodávaný byt dočasně nábytkem, dekoracemi. Fotograf vyparáděný interiér bytu vyfotí. Parta dekorace zase sbalí, nábytek odveze. Hezky načinčaný a na snímcích útulný byt putuje do nabídky zájemcům o nové bydlení.

Stejně to může fungovat i v podnikatelských gastro a ubytovacích zařízeních. Nábytek sice stěhovat nemusíte, ale židle a povlečení srovnat ano. Tak hurá do toho.

12 rad, jak provozovnu připravit na fotografování

1) Zaměťte

V místnostech, které bude fotograf dokumentovat, zaměťte. Tam, kde jsou koberce, pořádně vyluxujte. Zameťte také na chodbě, terase i na chodníku před svým podnikem. Možná tam hosté „zapomněli“ špačky od cigaret.

2) Umyjte okna

Fotografování provozovny realizujete jen párkrát do roka, možná jen jednou za několik let. To je ideální příležitost pro umytí oken. Ať je hezky vidět ven. Zároveň dovnitř pronikne více světla. A když už budete u mytí oken, záclony i závěsy se rády také projedou pračkou.

3) Otřete dveře, zárubně, obklady i vrata

Občas se host opře o dveře mimo kliku. Zůstanou tam otisky. Otřete je. Jestliže máte uvnitř lakovaný dřevěný či jiný lesklý i matný obklad, očistěte jej a ty lesklé vyleštěte. Stejně tak vchodové dveře či vrata venku. Pár posledních deštíků je možná dost zacákalo.

4) Otřete cedule, bannery, plachty, označení provozovny

Zkontrolujte venkovní cedule, označení provozovny, světelné poutače. Pokud na to nepotřebujete vysokozdvižnou plošinu, vyčistěte je.

5) Áčko s logem pivovaru i sodovkárny raději pryč

Schovejte ošklivé, vybledlé cedule a směrovky před podnikem. Stejně tak plastového kuchaře, který venku l~~áká~~ odhání hosty. Máte před provozovnou áčko? Pokud je hezké, čisté, stačí na něj křídou napsat lákavé menu.

Ale jestliže se prezentujete nabídkovým stojanem, který vám před 10 lety přivezli z pivovaru jako součást výbavy, raději jej schovejte.

6) Vyneste odpadky, popelníky a odpadkové koše ukliďte

Cokoliv, na co se host nepotřebuje dívat, ukliďte pryč – popelnice, kontejnery, odpadkové koše, popelníky uvnitř i venku. Schovejte je.

7) Rostliny a květiny raději živé

Plastové rostliny, to je jeden ze symbolů socíku. Zpravidla jsou na nich vrstvy prachu. Pryč s tím.

Teď trochu matematiky: 1 mini vázička z IKEA = 30 Kč + 1 gerbera = cca 35 Kč. Celkem asi 65 korun.

Kolik máte v restauraci či kavárně stolů? 10? Tak tedy 65 × 10 = 650 Kč. Tolik zaplatíte za nádhernou, voňavou, svěží a hlavně živou výzdobu svého podniku, která bude hostům dělat radost třeba celý týden. Plastové květiny ukliďte do skladu a raději skočte do květinářství pro živé květy.

Květinovou výzdobu volte v decentních barvách, která bude celkově ladit s interiérem. Anebo naopak – něco výrazného. Záleží na stylu interiéru.

8) Ubrusy jak čerstvě napadlý sníh

Zásobil vás pivovar těmi „hezkými“ pestrobarevnými ubrusy se svým logem? Fajn. Mohou se hodit třeba v kuchyni místo hadrů na utírání. Lokál raději oblečte do krásně vyžehlených čistých bílých ubrusů. Bez loga pivovaru – pokud tedy nejste značkovou či frenšízovou restaurací a nemáte to „natvrdo“ v podmínkách smlouvy.

Používáte-li v restauraci ubrusy, všechny stoly prostřete. Na stůl připravte vyleštěné příbory, ubrousky, případně i sklenici na víno. Na dalších doplňcích se na místě domluvíte s fotografem. A také srovnejte židle.

Možná však žádné ubrusy v podniku nemáte. V pivnici nejsou třeba, stačí pořádně vyleštěný stůl z masivu.

9) Zkontrolujte bar

Jak vypadá bar? A co příruční stoly? Všude čisto, urovnáno? Na fotografiích jsou poznat i dlouho nemyté, zaprášené sklenice a lahve ve vitríně. Vyleštěte je. Stejně tak zrcadla, jestli nějaká máte.

10) Doplňte výstavku

Vitríny za barem nebo na recepci či v obchodě doplňte zbožím, aby nevypadaly jak po útoku hladových hostů.

11) Svítíte?

Rozsviťte všude všechno a prověřte, že jsou všechny žárovky i jiné typy svítidel funkční, čisté, bez prachu a pavučin. Máte-li v lokále více barev světla, raději je sjednoťte, ať to není jak na diskotéce z osmdesátek.

12) Povlečení, ručníky, polštářky a labuť na dozdobení

Povlečení v pokojích penzionu, hotelu nechť je prosím čisté, vyžehlené, voňavé, přikrývky dokonale urovnané. Ta vůně bude na fotografiích cítit!

Ovládá vaše pokojská umění towel art? Ať z ručníku na posteli složí třeba labuť nebo květinu. A sladký bonbónek jako třešnička na dortu navrch. Máte dekorační polštářky. Pokoj mohou hezky zútulnit.

13) Jedna rada navrch – prohlédněte si snímky jiných podniků

Máte hotovo? Skvělé! Než fotograf dorazí, podívejte se na snímky z jiných podniků. Ujasníte si tak představu, jaký styl fotografií se vám líbí.

Hledejte například mezi obrázky Google, anebo na Pinterestu.

Přečtěte si také